Întrebări frecvente
Ai o întrebare?
Suport companie
Suport prioritar
Pentru situații de urgență, oferim suport prioritar și dedicat prin telefon. Răspundem rapid și eficient la cererile tale, asigurându-ne că primești ajutorul necesar cât mai repede. Suntem alături de tine, oferind soluții rapide la problemele întâmpinate.
Solicitări generale
Pentru orice întrebare sau solicitare generală, suntem aici să te asistăm prin intermediul formularului de contact. Echipa noastră este pregătită să ofere soluții personalizate pentru nevoile tale individuale. Fie că este vorba despre întrebări frecvente sau cereri mai complexe, suntem gata să găsim cele mai bune soluții pentru tine.
Ce trebuie sa știi
Întrebări frecvente
Autorizații de mediu
Pentru a obține viza anuală, deținătorul autorizației de mediu trebuie să depună un dosar către autoritatea emitentă, care trebuie să includă următoarele documente:
a) Cererea conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la procedură;
b) Raportul anual de mediu și/sau raportările menționate în actele de reglementare, după caz;
c) Declarația pe propria răspundere că desfășoară activitatea în aceleași condiții pentru care a fost emisă autorizația/autorizația integrată de mediu și că nu au intervenit modificări de fond care să afecteze condițiile stabilite prin autorizație, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură;
d) Dovada achitării tarifului.
Pentru cererea de aplicare a vizei anuale, se impune o taxă de 100 lei pentru autorizațiile de mediu și 300 lei pentru autorizațiile integrate de mediu. Această taxă nu este rambursabilă în cazul respingerii cererii de viza anuală.
Titularul autorizației trebuie să facă solicitarea pentru obținerea vizei anuale pentru mediu cu cel puțin 60 de zile și maxim 90 de zile înainte de ziua și luna în care a fost emisă autorizația de mediu. În cazul autorizațiilor de mediu revizuite, termenul de 60 de zile se calculează în funcție de ziua și luna emiterii autorizației inițiale. În cazul autorizațiilor integrate de mediu revizuite, solicitarea pentru viza se face în anul imediat următor revizuirii. Este important de reținut că, dacă titularul activității nu respectă termenul minim de 60 de zile pentru a solicita avizarea anuală, autoritatea de mediu îl notifică în termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea solicitării, iar decizia de suspendare a activității este luată pentru o perioadă egală cu numărul de zile de întârziere față de termenul stabilit. Perioada de suspendare începe de la data emiterii autorizației.
În decurs de 15 zile lucrătoare de la înregistrarea solicitării, autoritatea competentă examinează documentația depusă și determină dacă sunt necesare informații sau documente suplimentare, precum și dacă este necesară verificarea amplasamentului. Verificarea amplasamentului este obligatorie la prima cerere de aplicare a vizei anuale și cel puțin o dată la fiecare 2 ani ulterior pentru autorizațiile de mediu simple. În cazul autorizațiilor integrate de mediu, verificarea amplasamentului se efectuează la fiecare cerere de aplicare a vizei anuale.
În cazul în care, în urma unui control, se constată că Autorizația de Mediu nu este vizată, sancțiunile pot include amenzi de până la 60.000 de lei și suspendarea activității.
Aviz de mediu
Solicitarea şi obţinerea avizului de mediu pentru planuri şi programe este obligatorie pentru adoptarea planurilor şi programelor care pot avea efecte semnificative asupra mediului. Avizul de mediu îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada punerii în aplicare a planului sau programului.
Acord de Mediu
Pentru obtinerea autorizatiei de construie in vederea executarii lucrărilor de construcţii sau a altor instalaţii ori lucrări, precum şi alte intervenţii asupra cadrului natural şi peisajului, inclusiv cele care implică exploatarea resurselor minerale
Acordul de Mediu, odată obținut, rămâne valabil pe toată durata implementării proiectului. În cazul în care apar elemente noi, care nu erau cunoscute la data emiterii acordului de mediu, sau dacă condițiile care au stat la baza emiterii acestuia se modifică, autoritatea competentă decide, după caz, dacă menține acordul de mediu sau este necesară revizuirea acestuia. Titularul este informat cu privire la această decizie prin intermediul unei notificări. Până când autoritatea competentă ia o decizie, este interzisă implementarea proiectului care ar rezulta din modificările supuse notificării.
Procedura și competențele pentru emiterea Acordului de Mediu sunt reglementate în conformitate cu Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului.
Pentru obținerea Acordului de Mediu, sunt necesare următoarele documente:
1. Cerere de eliberare a Acordului de Mediu.
2. Copie a certificatului de urbanism.
3. Copie a planului de situație anexat la certificatul de urbanism.
4. Copie a planului de încadrare în zonă.
5. Dovada plății tarifului pentru evaluarea inițială.
Monitorizarea biodiversitatii
În conformitate cu activitatea desfășurată, Agenția pentru Protecția Mediului impune, prin intermediul Autorizației de Mediu, monitorizarea calității mediului prin realizarea următoarelor analize:
– Analiza apelor uzate evacuate
– Analiza emisiilor generate de procesele tehnologice
– Analiza calității solului și subsolului
– Analiza zgomotului și a vibrațiilor.